Class of Your Own en Bentley Institute gaan samenwerken

24 oktober 2019

Class of Your Own, een in het Verenigd Koninkrijk gevestigde aanbieder van onderwijspakketten op het gebied van wetenschap, technologie, engineering, kunst en wiskunde en leerprogramma’s gericht op de bebouwde omgeving voor studenten van middelbare scholen, heeft een partnerschap aangekondigd met Bentley Systems. Het nieuwe, op de toekomst gerichte wereldwijde leerprogramma, Design Engineer Construct! (DEC) voor de wereldwijde infrastructuur, heeft zich in de loop der jaren ontwikkeld door de steun van het Bentley Institute voor de DEC-programma’s van Class of Your Own en biedt studenten de mogelijkheid om praktische kennis en vaardigheden op te doen voor een carrière in het vakgebied van de infrastructuur. 

DEC is momenteel geaccrediteerd en wordt gebruikt op scholen in het Verenigd Koninkrijk. Het nieuwe programma wordt reeds gebruikt op scholen in Ierland, Litouwen, Thailand en de Verenigde Arabische Emiraten en biedt technologisch onderwijs en projectgebaseerde, echte ervaringen door interactie met professionals uit de branche. Het DEC-leerprogramma voor studenten van 11 tot 18 jaar wordt aangeboden op intermediaire niveaus om cursisten te stimuleren en enthousiast te maken en wordt verbeterd door het technische ontwerp en de 3D-modelleringstechnologieën van Bentley, zoals ContextCapture, OpenBuildings, OpenRail, en OpenRoads ConceptStation. Het meer geavanceerde  Future Infrastructure, een kwalificatiekader voor studenten van zestien jaar en ouder, inclusief studie op basisniveau op hogescholen en universiteiten, richt zich op spoor-, snelweg-, haven- en hyperloopprojecten. 

Alison Watson, oprichter en CEO van Class of Your Own, zegt hierover: “Onze visie is om jonge mensen en hun leerkrachten te inspireren en te betrekken om hun volledige potentieel te bereiken door middel van onderwijs van wereldklasse. We zijn dan ook zeer verheugd om samen met Bentley het nieuwe leerprogramma aan te bieden, waarin branchekennis en vaardigheden die in het bestaande DEC-programma zijn opgedaan, worden toegepast op de meest boeiende infrastructuurprojecten ter wereld. Onze studenten krijgen persoonlijke ondersteuning van professionals van wereldklasse uit de sector dankzij partners uit de branche die echt begrijpen wat DEC kan doen. Door het programma buiten het Verenigd Koninkrijk uit te breiden, kunnen we echte, betekenisvolle mogelijkheden bieden voor studenten en docenten over de hele wereld. We helpen de landmeters, technologen, ingenieurs, architecten en managers van toekomstige infrastructuur!” 

Winnaars van de 2019 Future Infrastructure Challenge: DEC Hyperloop is het team van de Drummond Community High School (Alizah Mughal, Ryan Gordon, Wiktor Rauba, Faye Fulton) met Harj Dhaliwal, Managing Director Middle East & India, Virgin Hyperloop One, die lid was van de jury voor het evenement.

Eerder in 2019 organiseerden Bentley Institute en Class of Your Own de allereerste Future Infrastructure Challenge: DEC Hyperloop-competitie in Londen. Aan het evenement namen studenten deel van vier scholen in het Verenigd Koninkrijk, wier opdracht was een ontwerp te maken van een hyperloop-transportsysteem met stations voor hun eigen steden en dit vervolgens aan te passen op Singapore. De competitie werd gewonnen door de studenten van de Drummond Community High School uit Edinburgh in Schotland. De studenten werden beloond met een gratis reis van Bentley om het Year in Infrastructure Conference bij te wonen, dat van 21 tot en met 24 oktober in Singapore werd gehouden. 

David Robertson, Director Digital Advancement Research voor Bentley Systems, zegt: “Ons partnerschap met Class of Your Own toont het gemeenschappelijke doel van beide organisaties om studenten waardevolle leerervaringen te bieden die van toepassing zijn op echte beroepen in de infrastructuur en om studenten aan te moedigen om deze beroepen uit te oefenen. Bentley is zeer enthousiast om deel te nemen aan dit belangrijke leerinitiatief om carrièremogelijkheden voor studenten over de hele wereld te bevorderen.”  

Website DEC

Comments are closed.